Re: Poznejme realitu

Jana | 11.05.2012

Jsem také ředitelka, učím více než 20 let ( i teď 16 hodin týdně) a domnívám se, že jakékoliv testování svádí k průměrným výkonům a škodí dětem, které mají problémy- ať už jde o speciální vzdělávací potřeby či sociokulturní znevýhodnění. Žádný test nenaučil dítě myslet- maximálně se některé děti naučí řešit daný typ úloh v daném testu. Vstřícnost neznamená, že s testy bude nakládáno tak, jak se slibuje. Nemluvím o nákladech, práci a času- lze s nimi jistě naložit účelněji. Místo kvalitních pomůcek budeme hradit testování- to opravdu nechápu. jako učitelka nepotřebuji pro své žáky srovnání- dobře vím, co jim jde a nejde, jako ředitelka o takové srovnání nestojím. Navíc- několik let se můžeme pohybovat na špici, poté spadneme dolů a pak se zase vyšplháme - o čem to vypovídá? Nic o úsilí dětí ani učitelů, o tom, s čím stojíme na začátku také nic, o potenciálu už vůbec ne.

Přidat nový příspěvek