Re: Podivné příspěvky v diskusi

Tomáš Houška | 18.05.2012

Tedy začnu tím, že nebudu anonym, ale podepíšu se. Cíle testování jasné nejsou. Pokud jsou jasné vám: Sem s nimi. Jde o srovnání žáků? Proboha kdo to potřebuje?! Jde o srovnání škol? V tom případě je nefunkční, toto testování nemůže porovnat kvalitu práce škol, protože nezná vstupy. Jde o kvalitu naplnění vzdělávacích plánů škol? To je tedy mimo, vzdělávací plány škol nejsou totožné. Pokud by měly být, jsme před rokem 89. Jde o mezinárodní srovnání? K tomu už nástroje máme - třeba PISA. Navíc by nám stačila agregovaná data anonymních testů. Nehledě k tomu, že my v PISA prohráváme v ukazatelích, které ani tyto testy NEBUDOU měřit. Co budou ty testy zjišťovat? Že Pepíček v páté třídě nzvládl jeden písemní test s uzavřenými úlohami a proto ho na věky věků pošleme k lopatě? Jestli jde o tuto selekci, tak nejsme před rokem 89, ale kdesi v hloubi padesátých let. Tedy jaký je ten cíl?

Přidat nový příspěvek