Proč testovat takto nesmyslně a co srovnávat? Jako učitel musíte vědět, že máte ve třídě dítě, které je hodnoceno nějakou známkou. Je tak hodnoceno, protože výsledky testů, písemných prací prostě vycházejí na tuto známku (dítě dosáhlo určitého počtu bodů, procent). Jsou ale děti , které jsou svými výsledky stále v určitém rozsahu (dejme tomu za 19 - 24 bodů je čtverka), ale v průběhu půl roku se velmi zlepšily. zatímco na začátku pravidelně spadaly ke spodní hranici, teď vidíte pokrok.
Proč chcete někoho srovnávat s někým jiným. Žáka můžete srovnávat samého se sebou. Udělal pokrok, protože poctivě pracoval? Stagnuje, protože mu stačí taková známka jakou má? Poklesla úroveň jeho práce?
Jako učitel musíte vědět, že některé kompetence nelze testovat, proto nelze test brát jako "bernou minci" kvality žáka. Další problém je, co testovat? Díval jste se na úkoly? Některé opravdu neříkají nic o tom, co žáci zvládají, vždyť tipování je tak snadné! Proč se namáhat, když za to žádnou známku nedostanu? Když to udělám za deset minut, budu mít volno ... atd.
To jsou jenom moje postřehy, ke kterým mě dovedl tento příspěvek ... tak, jak znám sebe, své žáky, svou školu.
Re: klady i zápory
Karla | 23.05.2012